Translate

Sunday, March 15, 2015

A szeretet otthon kezdődik – David Wikerson

A szeretet otthon kezdődik – David Wikerson

Jézus megparancsolta a János 15:6-ban, hogy milyen legyen a kapcsolatom és hogyan viszonyuljak a feleségemhez és a gyermekeimhez. Az egyedülálló ember számára ez azt jelenti, hogy hogyan viszonyuljon szobatársaihoz, keresztyén testvéreihez és a hozzá legközelebb álló emberekhez.
Ehhez nem kell semmit hozzátenni. Ha olyan emberré és szolgálóvá válok, amire Isten elhívott engem, akkor a feleségemnek őszintén ki kell tudni mondani menny, pokol és világ előtt: „A férjem Krisztus szeretetével szeret engem. Elkövet ugyan hibákat, de növekszik a hosszú-tűrésben, hogy megértő legyen velem szemben. Igyekszik még gyöngédebb és gondoskodóbb lenni. Imádkozik velem. Nem képmutató, hanem olyan, amiről prédikál.”
Ha azonban a feleségem bizonyságtétele nem erről szól — ha neki a szíve gondolata egy titkos szenvedés: “A férjem nem Isten embere, csak olyannak mutatja magát, mintha az lenne” – akkor a feleségem élete számára nem teremtem gyümölcsöt.  Minden munkálkodásomnak — az igehirdetéseimnek, a fáradozásaimnak, jószívű adakozásaimnak, a sok utazásomnak — nincs semmi értéke.  Egy hervadó, gyümölcstelen ág vagyok, ami nem termi meg a Krisztushoz illő gyümölcsöt.. Jézus ezért másokat indítani fog arra, hogy meglássák a szellemileg halott állapotomat, hogy az Ő királysága számára kevés értéket képviselő tulajdonsággal rendelkezem.
Egy középkorú pásztor a feleségével együtt összetört szívvel és sírva jöttek hozzám. A pásztor könnyek között mondta nekem: “David testvér! Vétkeztem Isten ellen és a feleségem ellen. Házasságtörést követtem el.” Remegett az Isten szerinti szomorúságtól, amikor bevallotta nekem bűnét. Ekkor a felesége odafordult hozzám és lágyan azt mondta: “Megbocsátottam neki. Őszintének látom a bűnbánatát és reménykedem az Úrban, hogy helyre fog állítani bennünket.”
Abban a kiváltságos helyzetben volt részem, hogy egy csodálatos gyógyulás kezdetének lehettem tanúja. A múltban elkövetett hibáinkat sosem tudjuk semmissé tenni, de amikor őszinte a bűnbánat, Isten megígérte, hogy helyreállít mindent, amit a kártevők elpusztítottak.
Kérek minden Krisztust követő házaspárt, hogy álljanak fel és vallják be őszintén:  “Nem könnyű.” A házasság egy naponkénti erőfeszítés, a keresztyén élet közös útján; hasonlóan a kereszt útjához, ahol a saját akaratod naponkénti feladása szükséges. Természetesen a Sátán ismeri a szívedet, hogy még inkább Krisztushoz hasonlóvá akarsz válni az otthonodban, ezért gondoskodni fog az állandó kísértésekről.
Nincs egyetlen más olyan nehéz és intenzív iskola sem, mint a ’házasság iskolája’ és sosem jutsz el odáig, hogy kiérdemeld az ’oklevelet’. Isten nyilvánvalóvá teszi ezt számunkra: a szeretteinkkel való életünk a hegycsúcs, minden próbánk legmagasabb csúcsa. Ha itt rosszul vizsgázunk, akkor minden más is rossz lesz az életünkben.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.